Csoki Potter - labdradorom kalandjai

PettBull.Com

PettBull.Com

Csoki Potter 29-ik rész a 84-ből

2015. október 17. - assoc. Prof.Dr. Juhász Csaba
  1. mama80.jpgMennyibe kerül a pucolt mandula?

A kertünkben volt öt darab harminc év körüli, jókora mandulafa, Csoki kutya legnagyobb örömére. Megtanulta a fa alatt lehullott mandulát szépen megtörni a fogával, majd kiválogatni belőle az ehetőt és ezt minden nap gyakorolta is. Miután összeszedtük a mandulákat és már a fán sem maradt, elraktuk a ház padlására fa gyümölcsös ládákban száradni. A nagymama gyakran tört meg belőle és finomabbnál finomabb mandulás süteményeket készített. Ehhez egy régi címeres tömör téglát és egy ókori kalapácsot használt, amikhez ragaszkodott, mással mandulát nem volt hajlandó megtörni. Időnként besegítem neki, de aggódott, hogy az ujjamra csapok a mandula helyett és hogy fogok akkor dolgozni állatorvosként, ha rommá töröm a bal mutatóujjam... Ő már akkor is megelőlegezte nekem az állatorvosi doktori címet, amikor még nagyon messze voltam tőle! Amint az óvodában ezt kitaláltam magamnak, bár én sem tudom megmondani milyen indíttatástól vezérelve, szerintem csak mi ketten voltunk, akik töretlenül hittünk benne, hogy sikerülni is fog! Még arra is emlékszem, amikor végül tényleg sikerült az utolsó államvizsgám is, a bizottság elnöke ilyenkor kezet nyújt a legfrissebb állatorvos doktornak, letegezi ami nagy megtiszteltetés az addig magázódó stílus után egy Professzorunktól és így köszönti: "Szervusz kedves Kolléga, üdvözöllek az Állatorvosok nagy családjában!" Na én evvel a köszöntéssel mentem épp haza, amikor beléptem a konyhába az asztalon a címeres tömör tégla fölött a kalapáccsal a kezében az én kedvenc Nagymamám ült egy halom megpucolt mandulával körös körülötte. "Na, Papa?" - csak ennyit kérdezett... Én meg illendően bemutatkoztam neki, kezet nyújtva: Kezitcsókolom Stadler néni, állatorvost tetszett hívni, jelentkezem alázatos szolgálatára, Dr. Juhász Csaba vagyok! Na persze ennek sírás lett a vége... Ettől az évtől kezdődően a Mama születésnapjára mindig annyi szál rózsát vettem, ahány éves volt! 80 szállal kezdtük, amit ezen a képen is megörökítettünk! De kanyarodjunk csak vissza a történetemhez! Nem volt egy haladós munka, ahhoz, hogy egy süteményre való pucolt mandula összejöjjön, bizony meg kellett dolgozni rendesen! Említettem már, hogy a pucolatlan mandulák a padláson száradtak. Eleinte nem tűnt fel, hogy miért kell rendszeresen becsuknom a padlásajtót, amit Csoki kinyitott, de becsukni mindig elfelejtett. Neki ugyanis az ajtók kinyitása, amelyik kilinccsel nyílott, nem okozott különösebb problémát. Becsukásra nem mindig vette a fáradtságot, bár parancsra azt is meg tudta csinálni. Na a padlásajtót azt mindig nyitva felejtette! Azt hittem, a macskákat megy sportoltatni vagy az ennivalójukra jár rá rendszeresen. Egyszer azonban felnéztem a padlásra és megdöbbentem milyen mennyiségű feltört mandulahéj van szanaszéjjel! Arra rájöttem, ez nem lehetett a macskák műve. Szerencsénkre nem a nagymama, hanem én jártam fel a pucolni való mandula utánpótlásért, a nagymama ezért még nem vette észre a készlete csökkenését. Elmentem gyorsan a Dimitrov téri csarnokba, ahol maga Erzsébet királynő is volt vásárolni, amikor Magyarországon járt, gondoltam akkor csak lesz itt pucolatlan mandula. Nem elég, hogy méregdrága volt, de csak pucoltat lehet kapni! Azt nem tudtam volna elhitetni a Mamával, hogy én voltam olyan szorgalmas és helyette megtörtem a mandulákat... Rendelnem kellett pucolatlan mandulát az egyik kofától, aki könnyesre nevette magát, amikor el kellett árulnom neki, miért van szükségem öt rekesz héjas mandulára! Szerencsére észrevétlenül sikerült felcsempésznem a padlásra a kincset, összetakarítani a nyomokat, nem buktunk le, de attól kezdve mindig kulcsra zártam a padlásajtót…

Ha tetszett a Csoki Potter, kérlek oszd meg a Facebook oldaladon a  shop.pettbull.com webáruházam!

Karácsonyra lepd meg szeretteidet PettBull ajándékcsomaggal! shop.pettbull.com

xmas_fb_ad_2.jpg

 

http://shop.pettbull.com/img_4080.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://pettbull.blog.hu/api/trackback/id/tr967842184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása